25/9/12

Los dous nacionalismos: el malu y el que nun esiste

Muitas son las cousas ditas, ascuitadas y lleídas dende la manifestación pola independencia de Cataluña celebrada na pasada Diada na ciudá condal, esti post namás quier ser una curtia reflexión presonal más referida a un sector determináu de los que falan de la polémica qu'a la polémica en sí mesma. Pa entamar diréi que soi abiertamente nacionalista, nunca nun lo neguéi y por ello nunca nun aceptéi de bona gana l'usu d'esi terminu con un aquel despectivu, cumo si l'usu de la palabra nacionalismu siempres entisnara de dalgo negativo la conversación n'onde fuera usada. Muitas son las definiciones que podemos atopar sobre esti términu, pero pa nun estender demasiáo esti post, aforrar un poucu de tiempu de llectura y garantizar unos mínimos de visión neutral, resumiréi diciendo qu'en xeneral las prencipales características d'esti -ismu son: el fundamentu de la soberanía nacional, según el cualu la nación ye la única base llexítima pal estáu; el prencipiu de nacionalidá pol que toda nación debería tener un estáu propiu n'onde las llindes deberían coincidir conas del espaciu xeográficu au mora la nación; y finalmente la defensa, caltenimientu y emponderamientu de las características y valores culturales y hestóricos que dotarían a la nación de la sua identidá. La definición de la palabra nación ou de las características conas que debe cuntar un pueblu pa selo darían n'abondo pa outru post y nesti casu nun falaréi d'ello, you presonalmente cuido que l'unicu requisitu necesariu ye la voluntá ciudadana de querer ou nun querer ser, pero vamos al granu.

Tres l'éxitu de la manifestación en cuestión y la tebia y pouco clara declaración d'intenciones d'Artur Mas n'onde s'aldovina más bien un pasu en falsu qu'outra cousa, saltoron tódalas alarmas nesos medios que menos dubias tienen a la hora d'usar de baldre'l términu  nacionalista (Razón, Gaceta, ABC)  pa etiquetar a todu aquel malintencionáu que pueda acaronxar el sou conceptu d'esa España cumo unidá territorial, cultural y hestórica indivisible, idea espayada davezu nas suas portadas hasta la fartura (ou la risión, especialmente en redes sociales) y que resulta enforma asemeyada a los puntos fundamentales d'esi nacionalismu definidu ringleiras atrás y qu'ellos tanto amientan cumo prencipal mal ou acabación del estáu. En resume: uso p'atacate, insultate, criminalizate ou desprestixate'l términu que meyor me define.

Dicía Josep-Lluís Carod-Rovira años atrás nesi programa d'entrugas y respuestas n'onde s'enfoscaba con un espectador por chama-ye José Luís, que pa él el peor nacionalismu de todos yera'l nacionalismu español, esi del que nunca nun se fala. Estói d'alcuerdu, muitas foron las desafortunadas rezones (empeñu mediáticu, terrorismu, etc) que ficieron que n'España'l conceptu de nacionalismu se venceyara únicamente y siempres con un envís negativu al feitu de qu'un determináu territoriu naguara por romper cono presente estáu, puntu d'entamu de dúas consecuencias qu'inda vivimos güei: el tracamundiu de dous términos que xeneralmente van xuntos pero nun son lo mesmo (nacionalismu ya independentismu) y el surdimientu d'un calláu pactu que mazcara a lo que debería chamase públicamente nacionalismu español cumo lo correcto, lo normal, lo lóxico.

Cuando Carod-Rovira afirmaba que'l nacionalismu español yera'l más peligrosu de todos, quiero entender que se refería a que supón básicamente una ideoloxía que niega sistemáticamente la realidá plurinacional d'España, fundamentándose n'argumentos históricos referentes a un territoriu creáu y defendidu dende arriba más por reis, dictadores y caciques que pola voluntá d'unión de los sous ciudadanos, n'onde l'unicu noyu de xuntanza foi una llingua impuesta que non sólo nun ye la propia de la mayoría de territorios qu'esti nacionalismu quier abarcar sinon qu'amás supouxo en gran midida'l desaniciu de las que sí lo yeran. Esta evidencia, resulta tan desconecida cumo imposible  d'aceptar por una sociedá que felizmente vei perdiendo pouco a pouco la desaxerada credibilidá pola prensa escrita qu'hasta ayeri tenía, que sigue repostiando énte la entruga sobre esa supuesta cultura común española con touros, xoldra, dieta mediterránea, llingua castellana ou carácter llatinu, ou que nas últimas elecciones xenerales escoyíu por mayoría absoluta a un partidu políticu nacionalista español pa que gobernara durgante cuatro años.

El nacionalismu español, al igual que Soria, esiste, y quixera ver el día en que'l ciudadanu d'esti estáu antias de chamar a naide nacionalista pa insultalu, fuera quién a entrugase si él lo ye más, prestaríame pola vida qu'asina fuera.

Salú,


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