12/10/14

Mira que saliera guapa la vaca...



Qué difícil ye falar de lo más cotidiano, de lo que vives cada xornada, de lo qu'amodín, cuasimente ensin que te decates d'ello, acaba formando parte del día día, de los instantes más repitidos, de la rutina, de ti mesmu. Qué difícil ye falar pa min de Tarna, esos que suenan siempre nos altavoces del cassette del mieu coche cada vez que lu prendo.

Onque cuido qu'anguaño nun precisan de presentación nenguna, mui brevemente diréi que Tarna son un dúu de música folk, formáu por Rodrigo y Diego, dous llioneses que con mano arteira axeitan la tradición oral del folclor de la nuesa tierra con sones ya instrumentación más moderna, llogrando cumo resultáu dalgo daveras fermosu y que güei, tres siete años y dous trabayos discográficos publicaos, yá vai arrecadando'l reconecimientu públicu qu'amerita.

Na nueite d'ayer precisamente presentoron el sou segundu discu, El hombre que tenía una vaca, no Teatru del Albéitar de Llión nun inesqueicible conciertu au todo foi simplemente perfecto: una impecable decoración, un publicu ansiosu por sentir los once temas de los que se compón esti trabayu y una fabulosa intepretación de los miesmos pola parte que toucaba a Tarna, onde nun faltóu la sua humildá y cercanía pa conos presentes, la sua sensibilidá y corazón en música y voz y por supuesto un buen puñáu de momentos que foron la risión cumo ye vezu nas suas actuaciones, porque guasa... tienen bien d'ella.



Muitas foron las veces nas que los presentes nos emocionemos al sentir cantares tan prestosos y representativos cumo Buiza, Titos de Cuadros ou El Cucu Rubiellu, pero quiciabesmente mención especial mereza la intervención de Xosé Antón Ambás, una de las personalidaes más reconecidas del folk asturianu, qu'amás de deleitanos cona interpretación del cantar de Casares d'Arbas Maruxa, presente tamién no discu, dedicó unas preciosas palabras a la llingua que xunta a llioneses y a asturianos y a la cultura tradicional d'entrambas tierras a la que s'acuta tan pouca atención.

Pa dalguién cumo you, músicu amateur que tanto amor siente pol país y los sous valores autóctonos, el sentimientu hacia Tarna numás puede ser d'almiración y agradecimientu. Almiración polo musical y agradecimientu por todo lo demás, pola sua apuesta ensin complexos pol nuesu idioma y tradición oral, respetándola ensin deturpala nin castellanizala, y amás por facer dalgo tan importante cumo qu'ésta chegue y conecte con xente cada vez más xoven.

¿El discu? Más curiosu imposible, saliera a la venta van diez días y cumo nun podía ser d'outru xeitu tengolu yá quemáu, una pena que finalmente nun grabaran esa media mano qu'interpretan en muitos de los sous conciertos na qu'amiestan la Ronda de Quintaniella'l Monte cono fermosísimu cantar bercianu Filandón, en fin, confío en qu'estea presente no próximu, personalmente... yá nun soi quien a asperar.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...